Personuppgifts- och Bokningspolicy hos Hamrén Holding & Development AB

Behandling av personuppgifter på Hamrén Holding & Development AB, 2023-10-06

För Hamrén Holding & Development AB är personlig integritet av största vikt. Vi säkerställer högsta grad av dataskydd och i denna policy förtydligar vi hur vi samlar in och använder personuppgifter, samt dina rättigheter kopplade till dessa.

All behandling av personuppgifter sker i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Personuppgiftsansvarig är Hamrén Holding & Development AB (Org.nr: 559447-0667). Genom att interagera med oss godkänner du att vi sparar och använder dina uppgifter i enlighet med syftet att erbjuda de tjänster och produkter vi beskriver.

Vi kan komma att uppdatera denna policy baserat på nya lagliga eller tekniska krav. Uppdateringar kommer att meddelas på vår webbplats eller andra officiella kanaler.

Kontakt för dataskyddsfrågor
För frågor eller önskemål kring behandlingen av dina personuppgifter, kontakta oss via de kontaktuppgifter som finns på vår hemsida.

Personuppgiftsansvarig 
Hamrén Holding & Development AB ansvarar för behandlingen av personuppgifter inom företaget. Vi säljer inte dina personuppgifter.

Vilka personuppgifter samlar vi in om dig och varför?
Vi behandlar dina uppgifter för att kunna leverera våra tjänster inom datavetenskap, drönarteknik, och marina lösningar. Detta kan innebära allt från att erbjuda teknisk vägledning, faktura- och specialprogramvaruplattformar till hemsidor med tillhörande appar.

Partners och kunder
Vi kan komma att dela din information med våra partners och kunder inom ramen för vårt arbete, men endast för ändamål som överensstämmer med denna policy.

Rättslig grund för behandling
Vi behandlar dina uppgifter baserat på avtalsförpliktelser, rättsliga krav, vårt legitima intresse eller ditt uttryckliga samtycke.

Personuppgiftsbiträden
Vid behov kan vi anlita tredjeparter, som IT-leverantörer, för att behandla dina uppgifter. I sådana fall garanterar vi att de uppfyller våra krav på dataskydd.

Överföring av personuppgifter till tredje land
Vi överför inte dina personuppgifter till länder utanför EU/EES.

Ändringar i integritetspolicyn
Vi kan göra ändringar i denna policy vid behov. Uppdateringar kommer att meddelas på vår webbplats.

Hamrén Holding & Development AB | 559447-0667 

Adress:
Hamrén Holding & Development AB
SANDGATAN 17 C
761 51 Norrtälje
+46735619573

Kontakt:
Rasmus Hamrén
info@hamrenab.se
hamrenholding@gmail.com
+46735619573

Verksamhetsbeskrivning:
Bolaget specialiserar sig på att förvärva, hantera och optimera en diversifierad portfölj inom datavetenskap, inklusive programmering, data-plattformar, hemsidor och specialprogramvara för drönare, samt marinindustri och drönarteknik. Drönartekniken kan innefatta bildtagning, plattformar och utveckling av själva drönarna. Bolaget erbjuder teknisk vägledning och digitala lösningar för att driva innovation och skapa nya affärsmodeller. Inom dessa områden kan tjänster och produkter komma att förekomma, såsom faktiska produkter inom drönarsektorn och mjukvarusystem inom datavetenskap. Dessa system kan bland annat omfatta faktura- och specialprogramvaruplattformar, samt hemsidor med tillhörande appar.

Ansvar för skatter och avgifter
Hamrén Holding & Development AB tar inget ansvar för skatter, avgifter eller liknande kostnader. Alla transaktioner genomförs via tredjeparts betalningsplattformar som PayPal, Swish, Klarna, Stripe, Fortnox, etc. Det är våra kunders och partners ansvar att deklarera och betala eventuella skatter och avgifter som kan uppstå i samband med transaktionerna. Hamrén Holding & Development AB tar inget ansvar för att skatter och liknande betalningar genomförs av respektive kund eller partner, oavsett om det gäller privatregistrerade kunder, enskilda firmor eller företag. Varje användare ansvarar för att följa de lagar och regler som gäller för dem.

Ansvarsfrihet för försäkring och andra kostnader
Hamrén Holding & Development AB fungerar endast som en rådgivare och plattformsleverantör och tar inget ansvar för försäkringar, skador eller andra kostnader som kan uppstå i samband med användningen av vår tjänst eller produkter. Användare av våra tjänster och produkter ansvarar för att ha nödvändiga försäkringar och att täcka alla kostnader som kan uppstå.

Användning av information och bilder för SEO
Vi på Hamrén Holding & Development AB arbetar aktivt med sökmotoroptimering (SEO) och kan använda information och bilder som våra kunder eller samarbetspartners tillhandahåller oss. Alla bilder och information som tillhandahålls av våra kunder eller samarbetspartners bör följa gällande lagar och regler, inklusive lagar om upphovsrätt och personuppgifter. Om en överträdelse av dessa lagar och regler uppstår, är det respektive kund eller samarbetspartner som ansvarar.

Hantering av Betalningsinformation
Vi på Hamrén Holding & Development AB prioriterar din säkerhet och integritet. När det gäller betalningar, tillhandahåller vi aldrig era bank- och/eller kortuppgifter utöver de nödvändiga fakturauppgifter om det är er valda betalmetod. Vi samarbetar med PayPal och Stripe för hantering av era betalningsuppgifter och delar endast nödvändig information med dem för att kunna processa era betalningar. Vi har aldrig direkt tillgång till era kortuppgifter eller kontouppgifter.

Våra betalningspartners använder säkra och krypterade system för att säkerställa att era betalningsuppgifter hanteras på ett säkert sätt. Om ni har några frågor eller behöver ytterligare information om vår hantering av betalningsinformation, vänligen kontakta oss direkt via e-post på info@hamrenab.se eller per telefon på +46 735 619 573.

Användning av Google Analytics

För att förstå och förbättra användarupplevelsen på vår webbplats och våra plattformar använder Hamrén Holding & Development AB Google Analytics, ett verktyg för webbanalys som tillhandahålls av Google, Inc. (“Google”).

Google Analytics använder “cookies”, som är textfiler som lagras på din dator, för att hjälpa webbplatsen att analysera hur användare använder webbplatsen. Den information som genereras av cookien om din användning av webbplatsen (inklusive din IP-adress) kommer att överföras till och lagras av Google på servrar i USA.

Google kommer att använda denna information i syfte att utvärdera din användning av webbplatsen, sammanställa rapporter om webbplatsaktivitet för webbplatsoperatörer och tillhandahålla andra tjänster relaterade till webbplatsaktivitet och internetanvändning. Google kan också överföra denna information till tredje part om detta krävs enligt lag, eller där sådana tredje parter bearbetar informationen för Googles räkning.

Vi använder denna information för att förstå besökarmönster och förfina våra användarupplevelser. All data som samlas in genom Google Analytics är anonymiserad och rapporteras sammanvägt. Vi tillhandahåller ingen personlig information till Google.

Du kan när som helst välja bort Google Analytics genom att installera ett webbläsartillägg, tillgängligt här: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

För mer information om hur Google använder data från webbplatser där Google Analytics används, besök: www.google.com/policies/privacy/partners/.

Genom att använda denna webbplats, samtycker du till bearbetning av data om dig av Google på det sätt och för de syften som anges ovan.

Depositionspolicy och Avbokningsregler
Vid bokning av tjänster hos oss krävs en deposition om 5% av det totala beloppet för att säkerställa din bokning. Nedan följer viktig information gällande vår depositionspolicy och avbokningsregler:

  • Depositionens Storlek:
    En deposition om 5% av det totala beloppet krävs vid bokning.

  • Återbetalning av Deposition:
    Depositionen återbetalas inte under några omständigheter, med undantag för om vi inte kan uppfylla era krav eller följa regulatoriska lagar. Detta ska självklart synkas mellan båda parter senast 72 timmar före planerad flygning.

  • Avgiftsfri Ombokning:
    Vid ombokning inom 72 timmar före flygning behövs ingen ny deposition, dock gäller de tider som finns tillgängliga i kalendern. Om tillgängliga tider försvinner inom svartiden kan vi inte råda för detta. Ombokning sker via mejl. Kontakta oss så snart som möjligt om du behöver omboka din tid.

  • Kontaktförsök:
    Vi kommer att göra kontaktförsök om det finns behov av synkronisering eller annan viktig information att diskutera. Det första kontaktförsöket görs via mejl, följt av ett försök via telefon om mejlet inte besvaras.

  • Utan Framgång:
    Om våra kontaktförsök inte besvaras, gäller ingen återbetalning av depositionen och bokningen avbokas automatiskt.

  • Avbokningsprocedur:
    Vid avbokning kontakta oss så snart som möjligt. Notera dock att depositionen inte återbetalas, även om avbokningen sker 72 timmar innan. Vid avbokning 72 timmar innan eller senare inpå flygningen sker full debitering enligt våra regler.

  • Betalning:
    Betalningen (resterande 95%) behöver vara inne inom 72 timmar före flygning. Om betalning inte sker inom 72 timmar före flygning avbokas flygningen.

  • Fakturabokning:
    Vid fakturabokning kommer en faktura på 5% av bokningsbeloppet plus en fakturaavgift om 50 kr, som är bindande. Vid bokning genom vår plattform binder du dig till dessa depositioner.

  • Väder och Vind:
    Vi kan inte hantera väder och vind, vid kraftig storm och/eller skyfall gäller fortfarande ingen återbetalning av depositionen, dock återbetalas resterande av beloppet om flygningen inte sker på grund av rådande omständigheter. Hamrén Holding & Development AB beslutar om en sådan återbetalning och/eller rådande omständigheter gör att man inte kan slutföra uppdraget. Ombokning kan i sådant fall ske utan ny deposition. 

För ytterligare information om vår depositionspolicy och avbokningsregler, vänligen kontakta oss direkt via e-post på info@hamrenab.se eller per telefon på +46 735 619 573.

 

Depositionspolicy vid Köp av Mjukvara, Plattformar och Hemsidor
Vid köp av mjukvara, plattformar och hemsidor från oss, krävs en deposition som är bindande. Depositionen säkerställer er bokning och täcker eventuella administrativa kostnader som kan ha uppstått. Här följer viktig information gällande vår depositionspolicy i dessa fall:

  1. Depositionens Storlek:
    Storleken på depositionen varierar beroende på den specifika mjukvaran, plattformen eller hemsidan samt omfattningen av det arbete som ska utföras. Kontakta oss direkt för att få mer information om depositionens storlek för din specifika bokning.

  2. Bindande Deposition:
    Depositionen är bindande och återbetalas inte, förutom under de omständigheter som beskrivs i avsnittet om återbetalning av deposition nedan.

  3. Administrativa Kostnader:
    Eventuella administrativa kostnader som har uppstått i samband med er bokning debiteras från depositionen. Administrationskostnader tas ut med en timtaxa om 300 kr per timme.

  4. Återbetalning av Deposition:
    Depositionen återbetalas inte under några omständigheter, med undantag för om vi inte kan uppfylla era krav, följa regulatoriska lagar eller tillfredsställa era behov. Detta ska självklart synkas mellan båda parter senast 72 timmar före planerad leverans.

  5. Offerter och Tidsscheman:
    Offerter och tidsscheman som tillhandahålls av oss är alltid uppskattningar. Vi strävar efter att följa de angivna tidsramarna, men ibland kan oförutsedda händelser som leveransförseningar eller IT-problem påverka tidsschemat. I sådana fall kan tidsscheman komma att ändras, men en dialog ska då föras med kunden. Vi tar ansvar för att vi uppfyller kundens efterfrågan, men lämnar inga garantier utöver att upprätthålla ett gott rykte, vilket är vårt huvudmål genom verksamheten.

  6. Ordererkännande:
    Ordererkännande sker antingen via vår hemsida eller mejl. Om kommunikation sker via telefon, krävs det en orderförfrågan från kund i mejl för att bekräfta beställningen.

  7. Kontaktförsök:
    Vi kommer att göra kontaktförsök om det finns behov av synkronisering eller annan viktig information att diskutera. Det första kontaktförsöket görs via mejl, följt av ett försök via telefon om mejlet inte besvaras.

För ytterligare information om vår depositionspolicy vid köp av mjukvara, plattformar och hemsidor, samt administrativa kostnader, vänligen kontakta oss direkt via e-post på info@hamrenab.se eller per telefon på +46 735 619 573.